OPŠTI USLOVI POSLOVANJA
1. UOPŠTENO - PEKARSKI SERVIS (u daljem tekst PS) se bavi servisiranjem mašina, alata i pribora u pekarskoj i konditorskoj industriji, pruža usluge montaže mašina i opreme, instalacije istih, puštanje u rad. Takođe PS vrši servisiranje mašina i opreme na osnovu garancije proizvođača (angažman od strane proizvođača i za njegovo ime) i nakon isteka garantnog roka po angažmanu klijenta. Takođe PS vrši hitne intervencije* - servis - popravke po angažmanu klijenta.
2. LOKACIJE ZA IZVRŠENJE RADOVA - PS vrši popravke, servis, kompletnu reparaciju mašina i opreme u svojoj radionici ili na adresi klijenta.
3. DEFINISANJE LOKACIJE I USLOVA ZA IZVRŠENJE RADOVA - Svi servisi na našoj adresi i na adresi klijenta (odnosi se na sve osim hitnih intervencija i ugovornog održavanja) i zakazuju se najmanje 7 dana unapred.
Odziv PS na zahtev klijenta za servisiranje mašine zavisi od rasporeda slobodnih termina - dogovara se klijent - PS.
Servisiranje na adresi klijenta - klijent se obavezuje da obezbedi neophodne uslove za rad (adekvatan prostor) i specijalne mašine (lift, viljuškar i sl). Ukoliko klijent ne obezbedi potrebne prethodno dogovorene uslove i spec mašine, PS će ukoliko je moguće obezbediti o svom trošku a kasnije ispostaviti račun za to.
Ukoliko se ne obezbede neophodni uslovi za rad krivicom klijenta a PS nije u mogućnosti da ih trenutno obezbedi na adresi klijenta na način da klijentu ne remeti poslovanje ili higijensko tehničke uslove, PS neće izvršavati nikakve radove već će otkazati uslugu na osnovu nemogućnosti izvršavanja radova usled neadekvatnih uslova. Kao naknadu za gubitak vremena i troškova putovanja (usled neobezbeđivanja unapred dogovorenih uslova od strane klijenta) klijentu će se naplatiti putni troškovi + 1 dan opšteg angažovanja*.
PS je dužan da poštuje sva pravila i higijensko tehničke uslove klijenta, kao i da što je moguće manje remeti proizvodni proces klijenta. Takođe PS se obavezuje da poštuje uslove za bezbedan rad.
4.REZERVNI DELOVI - Rezervni delovi koje obezbeđuje PS će obavezno biti propisani od strane proizvođača , a garatni rok za ugrađene delove pokriva dobavljač ili proizvođač rezervnih delova. Za rezervne delove koje obezbeđuje klijent PS ne snosi odgovornost iz razloga sto ne možemo biti sigurni u kvalitet istih. Svi rezervni delovi koje obezbeđuje PS od drugih dobavljača se moraju unapred platiti.
PS je dužan da propisno ugradi,instalira i pokrene ugrađene rezervne delove spram uputstvima proizvođača.
5. SAGLASNOSTI, ZAPISNICI, SERVISNE NALEPNICE - Klijent je dužan overiti pismenu saglasnost za sve radove na svojoj opremi, mašinama ili priboru. PS bez ove saglasnosti NEĆE izvršavati nikakve radnje niti radove.
Saglasnost je neophodna iz razloga sto mi ne možemo znati šta se prethodno dešavalo na Vašim mašinama ni kakve će posledice biti prilikom uključivanja i pokretanja mašine zbog uticaja vlage, prolivene tečnosti, prašine, brašna, uticaja glodara, prethodnih radova klijenta ili trećih lica. PS ne može biti odgovoran za prethodno navedeno.
PS se obavezuje da najbrže i najkvalitetnije moguće izvrši sve neophodne radnje i zamenu delova.
Po završetku radova, PS izdaje Zapisnik o izvršenim radovima 2 primerka (jedan za klijenta, drugi za arhivu). Zapisnik je verodostojan dokument i sadrži opis radova i zamenjenih delova, datum. Zapisnik overavaju PS i klijent. Takođe, PS postavlja 3 istovetne servisne nalepnice i to : 1 na mašini, 2. na zapisniku -klijent i 3. na zapisniku za arhivu. Servisna nalepnica sadrži datum, broj zapisnika i kontakt telefon. Servisne nalepnice moraju biti istovetne (2 na zapisnicima + 1 na mašini).
6. POVERLJIVOST INFORMACIJA - PS neće sakupljati nikakve podatke o poslovanju svojih klijenata niti detalje vezane za tehnološke postupke, recepture, karakteristične procese i radnje. Takođe PS se obavezuje da diskretno čuva sva eventualna saznanja o klijentima.
Sve recepture, uputstva, tehnološki postupci i sl kojima je PS snadbeo, obučio klijenta ili omogućio klijentu smatraju se vlasništvom PSa i PS ima pravo da ih koristi po svom nahođenju. Klijent ne sme da distribuira trecim licima ništa što mu je omogućeno od strane PS za njegovu internu upotrebu.
7. RAČUNI I ROKOVI PLAĆANJA - Za sve izvršene radove PS na osnovu overenog zapisnika izdaje račun. Svaki račun se izdaje sa rokom plaćanja od 7 dana - ovo ima neku svrhu stoga Vas molimo da ga poštujete. Sva plaćanja se vrše na poslovni račun PS koji se nalazi na izdatom računu u roku navedenom na računu.
Prema klijentima koji ne poštuju rok i uslove plaćanja biće primenjen sistem reciprociteta. Vreme kašnjenja po računu = vremenu čekanja na narednu intervenciju (ne računa se vreme čekanja na dostavu rezervnih delova i komponenti) Važi za sve račune izdate od 01.05.2023
U nastavku, za sledeću intervenciju, klijent je u obavezi da avansira iznos prethodnog računa. Ovaj iznos će biti obračunat u računu za izvršene radove.
Pojašnjenje : Kako se od nas očekuje da budemo brzi, jer su obično zahtevi "za juče", odmah ili u najkraćem mogućem roku i mi to poštujemo, takođe PS očekuje od Vas da poštujete rokove.
8. UGOVORNA ODRŽAVANJA - PS vrši uslugu ugovornih održavanja za zanatlije i kompanije. Ugovorena održavanja se odnose na redovna održavanja mašina i opreme a ne na hitne intervencije ili remont mašina i opreme. Takođe, ugovorna održavanja ne podrazumevaju tehnološku podršku ili sl. Više o UGOVORNIM ODRŽAVANJIMA OVDE
Ugovori se zasnivaju na vremenski period - mesečno, polugodišnje, godišnje. Plaćanje po ugovoru o ugovornom održavanju se vrši unapred za ugovoreni period u slučaju mesečnih ugovora, Plaćanje tromesečnih ili dužih ugovornih održavanja i tehničke podrške se definiše unapred ugovorom o održavanju.
Neproknjižena uplata podrazumeva standardni cenovnik usluga i način placanja. Ponovno ugovaranje održavanja je moguće tek posle isteka meseca za koji uplata nije izvršena na vreme. Stupa na snagu odmah - 15.09.2023.
9. HITNE INTERVENCIJE - PS vrši hitne intervencije popravki mašina i opreme. Pod hitnim se računa odziv do maksimalnih 24h za Srbiju , okolne države do 72h, svet 7 dana*. Hitne intervencije podrazumevaju posebni tarifni cenovnik. Plaćanje se vrši po prethodno definisanim uslovima (tačka 7.)
*Pojašnjenje - vreme odziva tj dolaska na lokaciju klijenta zavisi od rasporeda, našeg trenutnog angažovanja i trenutne lokacije. PS se trudi da odziv bude što kraći i brži.
10. OTKAZIVANJE zakazanog servisa - do 7 dana pre dogovorenog termina besplatno. Nepravovremeno otkazivanje se naplaćuje po tarifi jednog dana opšteg angažovanja. Za otkaz ugovornog održavanja rok je 7 dana pre početka narednog meseca - besplatno, nepravovremeno otkazivanje obavezuje klijenta na uplatu cene koštanja mesečnog ugovora.
11. NAKNADA ŠTETE - PS neće prouzrokovati nikakav vid štete klijentu. U protivnom, ukoliko se praktično dokaže da je PS pričinio materijalnu štetu, u dogovoru sa klijentom PS će izvršiti naknadu štete. Takođe, ukoliko se kod klijenta načini bilo koji vid štete prema PS ( od strane zaposlenih kod klijenta ili drugih) klijent je u obavezi nadoknaditi štetu PSu.
12. PS OTKAZ SARADNJE - PS će na vreme obavestiti klijente sa kojima prekioda saradnju sa urednim objašnjenjem za taj postupak. PEKARSKI SERVIS im želi uspeh u daljem radu.
13. PRAVILA - PRAVILA - PS poštuje dobru proizvođačku praksu, poštuje i razvija pozitivan stav i komunikaciju sa klijentima. PS poštuje prava klijenta na diskreciju, poslovnu tajnu i korektan odnos. Pekarski Servis, takođe očekuje od svojih klijenata da poštuju isto.
S Poštovanjem, Pekarski Servis, 15.09.2023.