Prilikom instalacije druge po redu mašine Maxdrop kod našeg klijenta čija je osnovna delatnost - pekarstvo i trgovina svojim proizvodima u svojim radnjama (5+ radnji rasutih po gradu) primetili smo da je naš klijent upravo proizveden i svež keks prodaje u svojim radnjama. U razgovoru sa njim objasnio nam je da to nije privremena promocija, već deo stalne ponude.
Prenosimo kompletno objašnjenje ideje :
"Mi smo kao što vidite - pekara, prava ona - stara , ajd dobro, možda stara - uglađena pekara. Naša ponuda je manje - više bila ista kao kod drugih. Hleb, integralni hlebovi, burek , pite, kifle, lisnata peciva..
Naravno, kao i svi, i mi se trudimo da naša ponuda bude što bolja i zanimljivija kupcima. Ja, kao i svaki drugi vlasnik, shvatio sam da to - svuda ista ponuda ima za ishod jednak broj kupaca sa umalo indentičnim izborom. Vremenom, broj kupaca biva ujednačen sa tenedencijom opadanja.
U cilju da pridobijemo više kupaca i održimo kontinuitet posete naših objekata proširivali smo ponude peciva, voćnih pita i bureka. Logično zar ne? Nudimo - opet kao i svi.
Šta sve nismo radili ....od ponude hleba i peciva crne ili crvene boje, do bureka sa bananom, eurokremom i sl. ali sve se svodilo kao i uvek - na isto. Mali skok prodaje, nakon toga sledi ravna linija i pad prodaje - povratak na staro.
Da li je ta kolotečina realno stanje kojim treba da se vodimo i prilagodimo?
Možda smo se u želji za napretkom zagubili u idejama?
Kako podići svoj ustaljeni nivo pazara, a da ne morate drastično povećati broj kupaca, jer je svaka povećana poseta oročena vremenom i uvek se sve vrati, manje - više na isto?
Dakle - isti broj kupaca za povećanje prometa. Ponuditi nešto novo. Nešto što druge pekare nemaju.
Tako je došlo do ideje sa keksom i suvom kolačima. To druge pekare nemaju u ponudi.
Realno, da keks se prodaje u marketima, i većinom su odličnih ukusa - i pored meseci stajanja u rafovima.
Svaki keks je ukusan - a svež je još ukusniji. Svaki naš kupac će svakako otići do marketa i pazariti neki keks ili slatkiš - zašto mu mi nebi ponudili ukusniji, svežiji i bez aditiva za dugotrajnost i poboljšanje ukusa?
Sada našim kupcima nudimo sveže vanilice, šapice, puslice, princes krofne, integralne kekseve i možemo se pohvaliti znatnim poboljšanjem prodaje. Sa skoro istom posetom podigli smo prodaju za oko 20% u proseku. U nekom objektu je prodaja skočila i za preko 28%. Moram da napomenem da ovi brojevi nisu na osnovu početka ponude već nakon 3 meseca tako da možemo sa sigurnosću reći - ustalili smo povećan obim prodaje.
U naših 7 objakata prodamo dnevno u proseku oko 500kg suvog keksa i kolača, što se za vreme praznika znatno poveća. Ovo nije broj ni ponuda na kojoj ćemo stati, naravno da u budućnost planiramo da na ovom planu ponudimo jos više, bolje i raznovrsnije. "
Očigledno da našem klijentu ideja je urodila plodom. Svež i ukusan keks "na meru" u pekari, bez aditiva , bez potrebe za skupim mašinama za pakovanje i sl...
Konkurencija industriji keksa?.....Kažu da nisu....
Videcemo u buducnosti.